onsdag den 22. juni 2011

Søde sager til lab. kursus

Under et hårdt laboratoriekursus på Ruc blev vi enige om at forsøde tilværelsen med en kage hver dag...Mums...så mange forskellige kager vi har fået spist på 14 dage. Mit bud var også en slags smagsprøve på den næste bryllupskage jeg skal lave til august - og mine medstuderende og lærere var mere end tilfredse med at være prøvekaniner.

Kagen var med jordbær/hyldeblomstmousse og hvid chokoladecreme med jordbær fra haven marineret i hyldeblomstsaft, sponge cake bunde smurt op med smørcreme med lemoncurd og limesaft. Den blev ikke overtrukket, da tiden var knap - men jeg fik dog lige smidt et par blomster sammen og tyllet en smule, så der kom lidt pynt på alligevel. Smørcremen blev desværre ikke så jævn som jeg havde håbet, men øvelse gør mester så det må jeg gøre bedre næste gang.






Vi blev alle enige om at det var et super godt bud på en sommer-bryllupskage, så nu er fyldet fastlagt til næste bryllupskage og kun designet der mangler lidt endnu....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar