fredag den 25. april 2014

Jorden rundt på en dåbskage

Min skønne venindes lille smukke søn skulle døbes, og jeg tilbød straks at lave dåbskagen. Jeg lavede hendes datters kage for nogle år siden, så i mit hoved var det en selvfølge at sønnens kage også skulle være fra mig. Min veninde er fra Libanon, men opvokset på Ærø, hendes mand er fra Portugal, men opvokset i Sydafrika - og nu bor de begge i Danmark, så de ville gerne have dette udtrykt på kagen. Desuden var dåben med temaet "organisk feeling", så lidt natur måtte jeg også få plads til. Kagens indhold måtte gerne være lidt tungt og "med det hele" eftersom de er nogle sukker og chokoladegrise, så det blev til tobleronecreme, hindbærmousse, vanillemousse, friske blåbær, ristedet hasselnødder, lyse bunde og tobleronesmørcreme. Overtrukket og pyntet med fondant.



Kagen blev taget imod med uhhh og åhhh, og min veninde blev super glad - hvad gør man ikke for tøserne i ens liv ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar