mandag den 6. december 2010

Grebet af sløjfer...

Vintervejret har nærmest gjort det umuligt at være udenfor de sidste mange dage. Denne weekend var jeg hos mine forældre for at fejre faderens fødselsdag, og søndag var vi nærmest sneet inde. Men gud hvor er der smukt - og sneen lyser op, så man ikke bliver påvirket så meget af de få lystimer. Jeg fik også "leget" lidt med min storebror i sneen - vi fik bygget snelygter og sneengle mens hunden glad løb rundt om os for at deltage i vildskaben. I de mørke timer kom jeg endnu engang til at kigge på kagehjemmesider og "how to do"-videoer - denne gang omkring sløjfer. Jeg har altid været imponeret af de meget virkelighedstro sløjfer man kan lave af fondant - de er bare så super flotte - og nu måtte jeg så prøve selv. Så jeg gik igang, og der blev lavet sløjfer i flere størrelser og farver - og ihh...hvor er det skønt selv at kunne lave den slags fine sløjfer selv.

Da faderen skulle på arbejde idag måtte han jo have en kage med, så jeg biksede lige en chokoladekage med limemousse sammen, og overtrak og pyntede den med rester jeg havde tilbage fra tidligere kager. Og så måtte der selvfølgelig en sløjfe på kagen når jeg nu havde nogle stykker liggende fra "øve-timen"


Indrømmet - farverne er virkelige dårlige på billedet (ja, det var altså kun et gammelt kamera der lige var i nærheden), men kagen er blå med gråblå bånd og sløjfe og grønne polkaprikker. Sløjfen og båndene er desuden dustet med guldfarve.

Har lige fået tilbagemelding fra faderen, og kagen var heldigvis en succes både hos ham selv og hans ansatte...det er nu dejligt at kunne sprede sukker-glæde på en helt almindelig mandag :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar