lørdag den 2. juni 2012

Kagen, der gik mus i...

Maj har været en travl måned mht kagebagning, og jeg har slet ikke kunne nå at følge med her på bloggen....
Denne bryllupskage var nr. 2 i maj, og er den rigtige bryllupskage til Karina, som fik en prøvekage i januar. Efter den første kage havde Karina et par rettelser, hvilket jo er skønt at få lidt kritik, så man kan gøre det bedre...det handlede egentlig om at de måske havde taget en forkert beslutning om fyld, hvor de hellere ville have det en smule mere friskt end de oprindelig havde troet. Jeg er selv til det mere friske fyld, så jeg var hundrede procent enig med dem, og gav den derfor lige en ekstra tak på limesaften og bærene. Kagen indeholder jordbærmousse med skiver af masser af friske økologiske danske jordbær, chokoladecreme med hakkede hasselnødder, lyse lette bunde fra en ny opskrift jeg har været utrolig heldig at få af min mormor (Det er de lækreste, nemmeste og mest lette bunde jeg nogensinde har smagt) med masser af limesirup smurt op med limesmørcreme proppet med lemoncurd og limesaft. Der er kage til 60 personer.

Karina havde i samarbejde med mig fundet på et design med japanske kirsebærblomster, men efter prøvekagen fik Karinas mand den ide at der skulle være et brudepar på kagen - men ikke et der lignende dem, men et musebrudepar, hvor "brudgommen" skulle spise et stykke af kagen....Først synes jeg det var det mest fjollede jeg havde hørt længe :) men da jeg fik lavet musene synes jeg faktisk det blev rigtig godt - det tog ligesom kanten af det formelle og så ret sjovt og sødt ud...







Brudeparret blev rigtig glade for kagen og sendte mig ovenstående flotte billede! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar