tirsdag den 3. september 2013

Sommerblomster, varme og et vidunderligt bryllup

Min dejlig, smukke veninde Yildiz fra gymnasiet kom en dag i foråret og fortalte mig at hendes kæreste havde friet til hende - foruden at være jublende lykkelig på hendes vegne var jeg også dybt overrasket! De to tosser har været sammen siden gymnasiet, altså i 10 år, og har aldrig udtrykt noget ønske om at blive gift. Men på en ferie til Sydafrika havde manden pludselig fået følelsen af at der ikke var andet i verden han hellere ville end at giftes med min veninde - så han friede lige der og da, på stranden en smuk solskinsdag. Og hvor var jeg vanvittig glad på deres vegne!! Jeg tilbød selvfølgelig straks at lave deres bryllupskage, og gik igang med planlægning fyldt med gode ideer.

Og på trods af varmen den sommerdag brylluppet stod, som fik RI´en til at flyde ud, blomsterne til at blive bløde og knække for et godt ord, og fondanten til at klistre, så blev kagen lavet med en glæde som aldrig før. Og jeg blev egentlig godt tilfreds med resultatet - og heldigvis blev brudeparret og gæsterne det også. Hele aftenen blev jeg præsenteret som hende der havde lavet den fantastiske bryllupskage, og folk overvældede mig med skulderklap, rosende ord og anerkendende blikke. Jeg er ikke så god til den slags opmærksomhed, men jeg må da indrømme at det gjorde mig glad at se hvordan den spredte glæde både i udseende og smag på så vigtig en dag :)

Selve brylluppet var vidunderligt - det bedste jeg hidtil har været til, og min veninde var gudesmuk!






Kagen var med jordbærmousse, friske jordbær, rabarberkompot, vanillemouse med hakket mørk chokolade, mørk chokoladeganasche imellem lyse luftige sukkerbrødsbunde, smurt op med limesmørcreme og overtrukket med fondant. Der var til 60 personer og alt forsvandt på et kvarter :)

1 kommentar:

  1. Super flot kage. Hvor store er hver af dine lagkageringe - og hvis man skal bruge marcipanovertræk, hvor meget marcipan vil du skyde på, man skal bruge :)?

    SvarSlet