tirsdag den 3. september 2013

Kager skal der også være plads til....Og KageKampen!!!

Det er pinligt at indrømme, men jeg har glemt at opdatere min blog med alle de nye kager jeg har bagt. Og ikke fordi det er blevet til så mange at der har været uoverskueligt, men måske mere fordi jeg har nedprioriteret bloggen.
Til mit forsvar skal det siges at jeg har færdiggjort mit speciale, fået ansættelse, flyttet og været med i et tv-program -
Ja, I læste rigtig - jeg er blevet tv-stjerne ;) Og ikke en hvilken som helst tv-stjerne, men en ægte kage-tv-stjerne. Efter Den Store Bagedyst sidste sommer gik jeg og overvejede om det kunne være noget for mig at prøve at tilmelde mig. Og selvom jeg faktisk blev udvalgt til castingen i år, lå optagelserne oveni min specialeaflevering, så jeg sprang fra.
I stedet prøvede jeg lykken med Kanal 5´s nye kageprogram KageKampen (kanal5.dk/kagekampen), og jeg blev udvalgt!!!
Jeg var rædselslagen, overstadig, hysterisk nervøs og overvældet - men jeg forberedte mig så godt som det var mig muligt samtidig med nyopstart af job og flytning. Og til min overraskelse var det slet ikke så slemt at være foran et kamera – når konkurrencen startede glemte jeg omgivelserne og bare nød chancen for at bage og være sammen med et hold andre dejlige passionerede kagebagere. Og vi havde alle en fest! Stemningen var fantastisk og menneskene på EyeWorks productions tog sig så godt af os og fik os virkelig til at slappe af og nyde den oplevelse det var. Og det var i den grad en oplevelse for livet!! SÅ nu må I følge med i programmet og se hvor langt jeg når :) 

Et udvalg af mine øvekager inden programmet





Og så lige et enkelt billede af en af mine kager fra en af udfordringerne i programmet – det eneste billede jeg fik taget fra optagelserne. Kagen sprækkede desværre på toppen, men smagen var jeg yderst tilfreds med.



Mht kagerne fra det sidste års tid så får I dem alle i rigtig rækkefølge som de er blevet bagt. Jeg har besluttet mig for også at lægge mine ”hverdags” lækkerier op, hvis nu nogle skulle være interesseret i at prøve kræfter med dessert/kageverdenen uden at ville kaste sig ud i et bryllupskageprojekt.


Såååå….here we go…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar